Toimitus -ja tilausehdot

Toimitus -ja tilausehdot

Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 30.4.2025 alkaen

• YLEISTÄ VERKKOKAUPASTA

Verkkokaupan tuotteita myy Tmi Jukka Kuusonen (Y-tunnus 3195758-5). Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille pääsääntöisesti Suomeen. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

• TILAAMINEN

Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta www.kuusonen.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Huomioithan, että teemme suurimman osan tuotteistamme tilausperiaatteisesti, eli toimitusaikamme on aina noin 5-10 arkipäivää. Tuotteen ollessa ns. varastossa, se tarkoittaa tuotteen olevan tilattavissa, mutta ei välttämättä valmiina heti postitettavaksi. Kiireellisissä asioissa, kysythän AINA puhelimitse tai sähköpostitse sen hetken toimitusaikaa ja mahdollisuutta toimittaa nopeammin kuin 5-10 arkipäivää.

Tiedustelut puhelimitse numerosta 040 828 6610 (arkipäivisin klo 9-17)

• TILAUSVAHVISTUS

Lähetämme jokaisen onnistuneen tilaustapahtuman jälkeen sähköpostitse maksuvahvistuksen, josta näet:

  • tilausnumeron
  • tilaamasi tuotteet
  • tilauksen loppusumman

Mikäli teit tilauksen, muttet jostain syystä saanut maksuvahvistusta, otathan viipymättä yhteyttä myyjään jukka@kuusonen.fi.

• MAKSAMINEN

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

• MAKSUTAVAT

Verkkopankkimaksaminen
Turvalliset pankkipainikkeet ovat suomalaisten suosituin maksutapa. Saat meiltä kotimaisten pankkien maksupainikkeet, joihin kuuluvat Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Ålandsbanken ja S-Pankki.Korttimaksaminen
Korttimaksaminen on sujuvaa ja turvallista, ja maksut varmennetaan käyttäen korttiyhtiöiden varmennusmenetelmiä. Palveluumme sisältyvät yleisimmät korttimaksutavat, joita ovat Visa, MasterCard ja American Express.Mobiilimaksaminen
Helppokäyttöiset mobiilimaksutavat ovat viime vuosina nostaneet suosiotaan merkittävästi ja hätyyttelevät jo verkkopankkimaksamisen suosiota. Palvelustamme löytyy kattava valikoima mobiilimaksutapoja: Apple Pay, Google Pay, MobilePay ja Siirto.

Lasku- ja osamaksutavat
Lasku- ja osamaksutavat tarjoavat niin kuluttajille kuin yritysostajille joustoa arkeen. Kauppias puolestaan saa rahat tilityssyklinsä mukaisesti. Palveluumme kuuluu laaja valikoima lasku- ja osamaksupalveluita: OP Tililuotto, OP Lasku, Walley ja Walley yrityslasku.

PayTrail -maksupalvelun yhteystiedot:
Paytrail Oyj - Y-tunnus 2122839-7
Puhelinpalvelu
020 718 1830 (8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (alv 25,5 %)
Avoinna ma-pe 8-22 ja viikonloppuisin 10-18.
Sähköposti
maksutiedustelut@paytrail.com
Käyntiosoitteet:
Paytrail Jyväskylä, Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Paytrail Tampere, Hämeenkatu 5 B, 2 krs, 33100 Tampere• TOIMITUSAIKATuotteiden valmistusprosessi kestää tuotteesta riippuen pääsääntöisesti 1-3 vuorokautta. Tilaukset valmistetaan kuitenkin tilausjärjestyksessä, joten toimitusaika on 5-10 arkipäivää, tämä vaihtelee jatkuvasti tilausmäärän vuoksi. Alamme valmistaa tuotteita mahdollisimman pian tilauksen saatuamme, mutta aina tilausjärjestyksessä. Postitamme tuotteita joka toinen arkipäivä. Ilmoitamme toimitusaikamuutoksista verkkokauppamme bannerissa sekä sosiaalisen median kanavissamme. Huom! Toimitusaika on vain arvio, emme voi ottaa vastuuta postin toimitusviiveistä, joten toimitusaika on se aika, milloin tuote lähtee meiltä.

Huom. Emme pidä suurimmasta osasta tuotteita varastoa, joten mikäli tarvitset tuotteen jollekin tietylle päivälle kannattaa siitä kysyä asiakaspalvelusta ennen tilauksen tekemistä.

• TOIMITUSTAPA, PAKKAUS- JA POSTITUSKULUT

Toimituskulut sisältävät postitus- ja pakkauskulut, ja ne ilmoitetaan tilauksen teon yhteydessä. Toimitamme tilaukset paketteina, ja Asiakas saa toimituksen seurantakoodin toimitusvahvistuksen yhteydessä. Lähetysten jakeluyhtiönä käytämme Postia.

Kaikkiin yli 100€ arvoisiin tilauksiin kuuluu maksuton toimitus. Maksuton toimitus tulee silloin Postin pikkupakettina tai pakettina riippuen tilauksen koosta.

Mikäli Asiakas jättää paketin noutamatta, tai paketti palautuu meille muista Kuusonen riippumattomista syistä, veloitamme tästä aiheutuneet kulut (10,00 €), ja mahdollisen uudelleen lähettämisen kustannukset (6-15€) Asiakkaalta. Myös asiakkaan puolelta virheellisen tiedon antamisesta aiheutuvat kulut veloitamme asiakkaalta. Esimerkiksi väärä osoite / puhelinnumero. Virheelliseksi tiedoksi lasketaan myös tilanne, jossa Asiakas on esimerkiksi ilman erillistä ilmoitusta matkoilla tilauksen lähettämisen ajankohtana, eikä tilausta pysty toimittamaan Asiakkaalle, tai jos Asiakkaan osoite muuttuu tilauksen ja toimituksen välissä, emmekä ole saaneet uudesta osoitteesta tietoa.

Toimituksissa käytämme nykyään vain seurattavia toimitusmuotoja, eli emme lähetä enää tilauksia kirjepostilla.

Postin toimitusvaihtoehdot:

  • Pikkupaketti – toimitus postilaatikkoon/luukkuun, mikäli se sinne mahtuu. Kuljetukset 2-3 arkipäivän kuluessa kaikkialle Suomeen (haja-asutusalueiden toimitusajat saattavat poiketa mainitusta). Pikkupaketissa on kevytseuranta ja se saa aina vähintään luovutusmerkinnän. HUOM! Pikkupaketeissa luovutusmerkintä yleensä tulee siinä vaiheessa, kun jakelija ottaa paketin kyytiin jakelukeskuksesta, joten luovutusmerkintä voi olla eri postinumerolla, kuin vastaanottajan postinumero.
  • Paketti – toimitus valittuun noutopisteesen, pakettiautomaattiin (Smartpost) tai toimipisteeseen. Kuljetukset 1-2 arkipäivän kuluessa kaikkialle Suomeen (haja-asutusalueiden toimitusajat saattavat poiketa mainitusta).
  • Pikapaketti – kuljetus, jolla lähetys viedään perille seuraavana arkipäivänä kello 8.00-16.00. (HUOM! Ei tarkoita, että tuotteella on päivän toimitusaika, jos tuotetta ei valmiina.)
  • Kotipaketti – toimitus kotiinkuljetuksena kello 21.00 mennessä.

Toimitamme paketit jakeluyhtiön normaalien toimitusaikalupausten puitteissa, emmekä vastaa jakeluyhtiön tilapäisistä muutoksista tai viiveistä pakettien toimitusten suhteen.

• NOUTO TYÖHUONEELTA

Halutessaan asiakas voi noutaa tilaamansa tuotteet Keravalta Tmi Jukka Kuusonen työtilasta osoitteesta Kivisillantie 12, 04200 Kerava. Nouto on aina sovittava etukäteen, ota noudossa yhteyttä puhelimitse tai viestillä.

Tilaukset ovat noudettavissa vasta, kun Asiakas on saanut "Tilaus on valmis noudettavaksi" viestin sähköpostiinsa tai tekstiviestin tilauksen noutamisesta. Tilaus on noudettava yhden (1) kuukauden sisällä valmistumispäivästä. Asiakas sitoutuu noutamaan tilauksensa ajoissa. Mikäli tilausta ei noudeta kuukauden kuluessa, on asiakas velvollinen maksamaan 6e postitusmaksun ja vastaanottamaan tilauksensa postitse.• VAIHTO- JA PALAUTUSEHDOT

Etäkaupassa on voimassa 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus, joka ei koske edellä mainittuja kustomoituja tilaustuotteita. Vaihto toiseen tuotteeseen on maksuton. Vaihto on mahdollinen samaan tuotteeseen eri värissä, tai samanhintaiseen toiseen tuotteeseen. Emme vaihda tuotetta eri hintaiseen tuotteeseen.

Palautusmaksu on 6 euroa, ja se pidätetään palautussummasta. Palautuksesta tulee aina tehdä ilmoitus Myyjälle sähköpostitse jukka@kuusonen.fi.

• TILAUKSESTA VALMISTETTAVAT TUOTTEET

Huomiothan, että kustomoitavilla tilaustuotteilla ei ole 14 vrk:n palautusoikeutta, sillä tuote on uniikki ja tehty Asiakkaan omien tietojen mukaan. Mikäli olet kuitenkin tyytymätön tilaamaasi kustomoitavaan tuotteeseen, pyydämme sinua kuitenkin olemaan yhteydessä Myyjään jukka@kuusonen.fi. Mikäli tuotteessa on virhe, joka johtuu meistä, olemme ensisijaisesti velvollisia valmistamaan teille uuden tuotteen.

• VIRHEELLISET TAI KULJETUKSESSA VIOITTUNEET TUOTTEET

On tärkeää avata ja tarkistaa vastaanottamasi tuote mahdollisimman pian sen saapumisesta ja/tai vastaanottamisesta.

Mikäli tilaamasi tuote on vioittunut tai muutoin virheellinen, pyydämme ystävällisesti olemaan välittömästi ja ennen tuotteen mahdollista käyttöä yhteydessä Myyjään jukka@kuusonen.fi kuvan kera, reklamaatio on tehtävä kuljetuksessa vioittuneesta tuotteesta on tehtävä viimeistään 7 päivän kuluessa toimituksesta, kuitenkin ennen käyttöä. Mikäli pakkaus on vioittunut kuljetuksessa, on vioittumisesta tehtävä ilmoitus välittömästi rahdinkuljettajalle, eli Postille.

Mikäli tuote on vioittunut kuljetuksessa, otathan kuvia vahingoittuneesta lähetyksestä. Näin pystyt näyttämään, että vahinko on tapahtunut kuljetuksessa. Ota kuvat erikseen

  • pakkauksen ulkoisista vaurioista
  • siitä, miten tuote on ollut suojattuna pakkauksen sisällä
  • itse tuotteesta.

Kuljetuksessa tai kuljetuksen aikana vioittuneet tuotteet ensisijaisesti korvataan uudella tuotteella, tai korjataan, jos siihen on mahdollisuus. Asiakas toimittaa myyjälle tiedon tuotteen hajoamisesta kuvan muodossa, jolloin Myyjä arvioi, onko tuote korjauskelpoinen. Mikäli tuote on korjauskelpoinen, Asiakas lähettää tuotteen tai tuotteet palautuskoodilla Myyjälle korjattavaksi. Mikäli tuote ei ole korjauskelpoinen, Asiakas sitoutuu hävittämään kelvottoman tuotteen tai vaihtoehtoisesti Myyjän pyynnöstä lähettämään sen takaisin Myyjälle. Korjauskelvoton tuote korvataan Asiakkaalle.

Mikäli olette vastaanottaneet väärän tuotteen, eli saamanne tuote on väärän värinen, väärän lainen tai muuten erilainen kuin se, minkä olette tilanneet, vaihdamme tuotteen oikeaan. Näissä tapauksissa vaihto tapahtuu niin, että palautatte meille väärän / väärät tuotteet, jonka jälkeen lähetämme teille uudet tuotteet tilalle. Saatte tätä varten palautusohjeet ja palautuskoodin.

• VAIHTO JA PALAUTUS

Toivottavasti ihastuit uuteen tuotteeseen. Meille on erittäin tärkeää, että olet tyytyväinen tuotteisiimme ja palveluumme. Voit vaihtaa tuotteen 14 päivän kuluessa. Palautettu tuote täytyy olla käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessa.

Vaihto ja palautus on mahdollista tehdä maksuttomasti myös toimitilassamme Keravalla.

VAIHTO
Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, sinun ei tarvitse tehdä uutta tilausta. Teemme sen puolestasi vaihdon yhteydessä ja maksamme vaihdettavan tuotteen toimituskulut.

Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme: jukka@kuusonen.fi

Vaihto onnistuu myös toimitiloissamme, osoitteessa kivisillantie 12, Kerava.

PALAUTUS
Palautetut tuotteet tulee palauttaa käyttämättöminä niiden alkuperäisessä pakkauksessa 14 päivän sisällä.

Tuotteen palautusmaksu on 6 euroa/paketti.

Palautus tehdään sujuvasti Postin asiakaspalautustunnuksella, joten asiakkaan ei tarvitse maksaa palautusmaksua palautuspisteessä. Maksun perimme hyvityksen yhteydessä. Palautuksen voi tehdä myös toimitiloissamme. Tällöin emme peri palautusmaksua.

Palautuksen kuitti lähetystunnuksineen on hyvä pitää tallessa. Tällöin voimme tarpeen vaatiessa seurata palautuksen kulkua. Huomaathan, että palautus on asiakkaan vastuulla kunnes olemme vastaanottaneet sen.

NÄIN PALAUTAT:
Saat tilauksen mukana vaihto- ja palautusohjeet.

Voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme jukka@kuusonen.fi

1. Pakkaa tuote alkuperäiseen pakkaukseen ja suojaa se alkuperäisellä lähetyspaketilla tai paketoi uudestaan postitusta varten.
2. Tee lähetys Postin pakettiautomaattiin Postin verkkosivuilla posti.fi tai vaihtoehtoisesti Postin toimipisteeseen.

PALAUTUSOSOITE:
Tmi Jukka Kuusonen
Verstas
Kivisillantie 12
04200 Kerava
Puh. 040 8286610
Tuotteen palautus on mahdollista myös toimitilaamme Kivisillantie 12, Kerava.

• ONGELMATILANTEET

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen jukka@kuusonen.fi.

Virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin.

• MUUTA

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan velvollisuus on tutustua ennen tilaustaan kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Kun Asiakas hyväksyy tilauksen ja suorittaa onnistuneen maksutapahtuman, on hän sitoutunut noudattamaan Tmi Jukka Kuusonen tilaus- ja toimitusehtoja.

Huomioithan, että käyttämämme materiaalit on puuta ja täten orgaaninen materiaali, jolloin jokainen tehty tuote on yksittäiskappale. Puulle ominaista on reagoiminen ilman kosteuteen ja lämpötilaan. Puussa esiintyy luonnollista pintavaihtelua puunsyiden ja oksakohtien mukaan. Esimerkiksi isot tuotteet, ovat ulkoasultaan vaihtelevia juuri puun orgaanisten ominaisuuksien vuoksi.

Tmi Jukka Kuusonen käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti ja huolellisesti.
Tmi Jukka Kuusonen sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.